نوشته شده توسط : امین

لوله گالوانیزه خود به دو دسته تقسیم می شوند :

لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه این دو نوع در بازار به لوله های آهنی سفید معروفند و عموماً بین این دو فرقی گذاشته نمی شود، در صورتیکه لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی آن سبک تر و براق تر هستند.

لوله گالوانیزه فولادی:

این نوع لوله های گالوانیزه گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است . جنس این لوله ها از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند . این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند .

لوله گالوانیزه آهنی:

جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است که درز آن توسط دستگاه های درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند . به همین علت آنها را لوله های با درز نیز می گویند . این نوع لوله ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته می شوند .و عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند و فروش لوله گالوانیزه به صورت شاخه 6 متری می باشد.

کلیه لوله گالوانیزه  فولادی و آهنی در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قططر اینچ تا ۸ اینچ تولید می گردند . قر این لوله ها معمولاً‌ قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است .

همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند. لوله گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند .

نکته: از اتصال این لوله ها به روش جوشکاری باید پرهیز نمود زیرا بر اثر حرارت ناشی از جوشکاری و سوختن روکش لوله گالوانیزه  (آلیاژ روی) دود غلیظ و سفیدی تولید می شود که محیط کار را آلوده می نماید و تنفس آن ایجاد مسمومیت کرده و موجب آسیب دیدن دستگاه تنفسی می شود .



:: بازدید از این مطلب : 851
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

انواع لوله استیل به علت داشتن مقاومت به خوردگی عالی یکی از پر کاربردترین لوله های مهندسی می باشند.این مقاومت از وجود مقدار قابل توجه کروم ناشی میشود.مقدار کم کروم مثلا 5% مقاومت به خوردگی آهن را افزایش می دهد اما برای رسیدن به لوله زنگ نزن حداقل 12% کروم لازم است.بر اساس این فرض کروم با تشکیل یک لایه اکسید سطحی که لایه های زیرین را از خوردگی محافظت می کند سطح آهن را رویین می سازد برای ایجاد این لایه محافظ سطح لوله زنگ نزن باید در تماس با عوامل اکسید کننده باشد.

انواع لوله استیل 304 برای خطوط آب سختی گیری شده و هوای فشرده ابزار دقیق و سرویس

انواع لوله استیل 316 برای خطوط نمونه گیری

انواع لوله استیل 317 برای خطوط حاوی آب دریا با قطر نامی 150 و كوچكتر

استاندارد ابعاد و ضخامت لوله های استیل :   ANSI B36.19

لوله های استیل یکی از پرمصرف ترین تجهیزات مورد استفاده در خطوط انتقال گاز ، آب ، نفت ، هوا ، در صنایع نفت ، گاز پتروشیمی ، نیروگاهی ، صنایع غذایی ، دارویی و شیمیایی می باشد.

جهت دسترسی به به روز ترین قیمت و اطلاعات فنی مربوط به انواع لوله های استیل با کارشناسان فروش لوله استیل این شرکت تماس حاصل فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

لوله پوش فیت Push fit سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمانی است که هریک از اتصالات و لوله ها در یک سو دارای سوکتی می باشد. که در آن یک حلقه آب بندی جای دارد و می توان انتهای بدون سوکت آن را به راحتی و با اندکی فشار به درون سکوت لوله و یا اتصال بعدی وارد نمود. با توجه به ماهیت وصل شدن قطعات به یکدیگر این سیستم پوش فیت (Push Fit) نامیده شده.

ساختار فیزیکی این سیستم تشکیل شده از اتصالات با کیفیت و لوله است به طوریکه در یک سر لوله و اتصال مخروطی شده است که در داخل مخروط یک شیار عمقی برای نصب اورینگ که عمل آب بندی لوله و اتصال را انجام می دهد ایجاد گردیده است. اورینگ لوله و اتصالات از نوعی مواد خاص عمدتا تهیه گردیده که به محض جا زدن موجب چسبندگی و آب بندی لوله و اتصال می گردد.

لوله پوش فیت سیستم جدید فاضلاب ساختمانی است که فاقد محدودیت های اجرائی و کاربردی سیستم های قبلی بوده و در عین حال دارای امتیازات جدیدی است که برای اولین بار یک شرکت انگلیسی موفق گردید چنین سیستمی را طراحی و تولید نماید.

سیستم پوش فیت را این روزها دست اندرکاران و خبرگان امور ساختمانی در سراسر کشور تائید میکنند و در پروژه‌های ساختمانی بکار میبرند. دلیل این مقبولیت و پذیرش عمومی ویژگیهایست که این محصول (پوش فیت) را منحصر بفرد ساخته است.

ویژگیهای سیستم لوله پوش فیت

♦ عمر مفید طولانی به دلیل مقاوم بودن لوله، اتصالات و حلقه های آب بندی در برابر ضربه، تنش های مکانیکی و حرارتی و مواد شیمیایی

♦ سرعت و سهولت بسیار زیاد درامر نصب واجرا و در نتیجه صرفه جویی در وقت و هزینه های نگه داری و تعمیرات می شود.

♦ عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخش های پذیرنده بار در ساختمان، ایمنی در شرایط آتش سوزی به دلیل دارا بودن ویژگی Flame Rerardant منطبق با استاندارد DIN 4102-B1

♦  عدم نیاز به چسب، جوش دادن و نظائر آن و کاسته شدن از هزینه های اجرایی

♦ آب بندی پایدار و قابل اعتماد حتی در شرایط نشست ساختمان و لرزش های غیر مخرب به دلیل خصوصیات فیزیکی اجزای متشکله سیستم

♦ قابلیت انطباق و متصل نمودن اجزاء سیستم به لوله و اتصاات سایر سیستم های قدیمی اعم از پلیمری و آلیاژی

 

♦ امکان اجرای سریع و ساده سیستم و نت به صورت کامل و افزودن هرچه بیشتر به عمر مفید سیستم

♦ بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی روز جهان

♦ طراحی و ساخت ابزار و تجهیزات مناسب برای آسان و مطمئن نمودن فرایند نصب و اجرا

♦ افزون برموارد فوق، تنوع ابعادی از نظر قطر لوله و اتصالات (40 تا 160 میلی متری) زوایا (15، 30، 45،67 و 87 درجه) و طول لوله ها (300 تا 3000 میلیمتر) و وجود یک یا دو سوکت در لوله ها در عمل، امور مربوط به طراحی و همچنین اجرا را بسیار ساده و انعطاف پذیر می سازد.

تفاوت لوله پوش فیت با لوله پولیکا چیست؟

لوله پوش فیت از لحاظ جنس و مقاومت و حتی ضخامت بسیار بهتر از پولیکا می باشد. برعکس پولیکا، نیازی به چسب برای اتصالات ندارد و فقط بصورت فیتینگی بهم وصل می شوند. فقط اجرای پوش فیت نیاز به بست دارد تا از جداشدن اتصالات جلوگیری کند. لوله های پوش فیت دارای دریچه های بازدید نیز می باشد تا در صورت گرفتگی، جلوگیری از تخریب زیاد بکند.

مزایای سیستم پوش فیت :

1- آب بندی کامل و دائمی :

نصب سیستم ساخته شده از پلی اتیلن مستلزم جوش دادن قطعات به یکدیگر است. فرآیند جوش کاری پلیمر ها اصولا نیاز به دقت بسیار زیاد دارد و محل های وصل نیز باید کاملا عاری از گرد و غبار و چربی بوده و المنت حرارتی دستگاه جوش نیز می باید کالیبره باشد. عدم کالیبره بودن می تواند جوش کاری را مختل ساخته و ضریب اطمینان کار را تا حد خطرناکی کاهش دهد.

در مقایسه، سیستم پوش فیت نیازی به جوش کاری ندارد لوله ها و اتصالات از طریق حلقه های آب بندی مخصوص که در برابر ترکیبات شیمیایی مختلف بسیار پایدار می باشند به یکدیگر وصل شده و به طور کامل آب بند می شوند و لرزش ها تکان های متعارف و یا نشست ساختمان هرگز آب بندی سیستم را مختل نخواهد کرد.

 

2- سرعت و سهولت باور نکردنی در نصب و اجرا :

وجود سوکت در تمامی اجزائ سیستم پوش فیت نیاز به جوشکاری، چسب و سایر عملیات مشابه را برطرف می سازد  از طرفی تنوع بسیار زیاد ابعاد و زوایا در اتصالات و هم چنین در اختیار بودن لوله هایی با یک یا دو سوکت در طول های مختلف انجام کار را با سرعت و سهولت باورنکردنی میسر می سازد که طبعا موجب صرفه جویی بسیار زیاد در وقت و خزینه است.

3- عدم نیاز به چسب، جوش دادن، و نظایر آن و کاسته شدن زمان و هزینه های اجرایی

4- ایمن در شرایط آتش سوزی

5- مقاومت بسیار زیاد در برابر آتش سوزی ، ضربه و انواع و مواد :

مواد اولیه مورد استفاده در ساخت اجزای متشکله سیستم پوش فیت گرید خاصی از پلی پروپیلن می باشد که در مقایسه با پلی اتیلن دارای وزن مولکولی بالاتری بوده و در برابر آب داغ و آتش سوزی مقاوم است و سبکتر بوده و ضربه پذیری به مراتب بالاتری هم دارد . پیدایش ترک های ناشی از تنش های دراز مدت  (stress cracking) هرگز در قطعات ساخته شده از این ماده اولیه مشاهده نشده و با توجه به ویژگیهای شیمیایی، حرارتی و مکانیکی لوله و اتصالات سیستم های پوش فیت دارای دوام دائمی می باشند.

6- دارای صاف ترین سطوح داخلی، فاقد هر گونه مانع در برابر جریان :

دارا بودن سطوح داخلی کاملا صیقلی و نبود هیچگونه زائده اضافی در مسیر جریان که منجر به برطرف شدن امکان گرفتگی و انسداد مجاری و کاسته شدن از هزینه های نگهداری و تعمیرات.

7- عدم تحمیل بارهای اضافی به ساختمان به دلیل کمی وزن و نبود نیاز به تقویت بخشهای پذیرفته بار در ساختمان

8- قابلیت انطباق و متصل نمودن اجرا سیستم و اتصالات سایر سیستم های قدیمی اعم از پلیمری و آلیاژی :

لوله پوش فیت با برخوردار بودن از مزایای منحصر به فرد دارای ضمانت دائمی بوده و تحولی اساسی را در مراحل طراحی و اجرای شبکه فاضلاب داخلی ساختمان ها پدید خواهد آورد.



:: بازدید از این مطلب : 849
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

این نوع لوله گالوانیزه گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده می شود ولی مورد استفاده اصلی آنها برای تهویه است . جنس لوله گالوانیزه از فولاد نرمی است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آنها را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری روی اندود (گالوانیزه) می کنند . این نوع لوله ها نسبت به نوع آهنی در برابر اسیدها مقاومت کمتری دارند و کلیه اسیدهایی که برای چدن مضر می باشند فولاد گالوانیزه را هم خراب می کنند .

لوله های آهنی گالوانیزه

جنس این لوله ها از آهن سفید نورد شده است لوله گالوانیزه که درز آن توسط دستگاه های درز جوش بهم جوش داده می شود و سپس لوله را در فلز روی مذاب فرو می برند . به همین علت آنها را لوله های با درز نیز می گویند . این نوع لوله ها از رنگ تیره و خاکستریشان شناخته می شوند .و عموماً به دو صورت سبک و متوسط تولید می شوند .

کلیه لوله های فولادی و لوله گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قططر اینچ تا ۸ اینچ تولید می گردند . قر این لوله ها معمولاً‌قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی است .

همچنین در بازار این لوله ها را بر اساس نمره می شناسند . لوله های گالوانیزه نیز به وسیله دنده پیچی به یکدیگر وصل و توسط مواد مناسب آب بندی می شوند .

نکته : از اتصال این لوله ها به روش جوشکاری باید پرهیز نمود زیرا بر اثر حرارت ناشی از جوشکاری و سوختن روکش لوله گالوانیزه (آلیاژ روی) دود غلیظ و سفیدی تولید می شود که محیط کار را آلوده می نماید و تنفس آن ایجاد مسمومیت کرده و موجب آسیب دیدن دستگاه تنفسی می شود .



:: بازدید از این مطلب : 848
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

لوله پنج لایه از دو لايه پليمر، دولايه چسپ و يک لايه آلومینيوم تشکيل شده است. لايه درونی و بيرونی از پليمر خاص بر پايه پلی اتيلن (بسته به نوع کاربرد) تشکيل شده که مقاومت لوله در برابر خوردگی و رسوب پذيری تضمين می کند. لايه ميانی که فلز آلومينيوم می باشد به روش Overlap به صورت طولی با تکنولوژی اولتراسونيک جوش می شود. از چسپ برای تلفيق دو لايه درونی و بيرونی پليمر به آلومينيوم استفاده می شود که نقش مهمی در يکپارچگی و مقاومت لوله دارد.

ساختار شیمیایی لوله های 5  لایه :

ساختار شیمیایی لوله پنج لایه ، پلی اتیلن می باشد که یکی از پر مصرف ترین مواد ترموپلاست در جهان بوده و دارای خواص برجسته ای مانند عایق الکتریکی، خاصیت فیلم شدن و مقاومت شیمیایی می باشند. البته این پلیمر ها ضعف هایی از جمله عدم مقاومت در برابر حلالها در دمای بالا، ترک زایی تنشی را دارا می باشند که دانشمندان برای رفع این مشکلات از عملیات مشبک سازی و یا Crosslinking استفاده کرده اند.

ساختار فیزیکی لوله های پنج لایه :

لوله های لوله پنج لایه  از نوع لوله های مرکبی هستند که از ترکیب دو لایه پلی اتیلن مشبک شده به نام PEX و یک لایه فلز و دو لایه چسب مخصوص تشکیل شده است.

در این لوله ها، لایه های داخلی و خارجی از جنس پلی اتیلن و لایه میانی از آلیاژ آلومینیوم می باشد.

پلی اتیلن کراسلینک شده (Crosslinking pex)

همانطور که گفته شد پلی اتیلن یکی از پر مصرف ترین مواد ترمو پلاستیک در جهان هست که خواص قابل توجهی مثل عایق الکتریکی، خاصیت فیلم شدن و مقاومت شیمیایی را دارا می باشد. بدون بو و مزه بوده و سمی نمی باشد. ولی در عین حال دارای یک سری ضعف هایی نیز است که به ساختار مولکولی آن بر می گردد. بعنوان مثال مقاومت پلی اتیلن در برابر حلال ها به سرعت با دما و شرایطی که سطح در معرض آن قرار می گیرد، تغییر می کند و ترک زائی تنشی در تمام حالاتی که سطح پلیمر در تماس با یک مایع باشد وجود دارد و در چنین شرایطی مقدار تخریب به نوع پلی اتیلن و فرمول بندی آمیزه پلیمری بستگی دارد . بعنوان مثال لوله های تولید شده با پلی اتیلن برای مدت طولانی در مجاورت آب جوش قابل استفاده نیستند این امر استفاده این لوله ها در شبکه های آبرسانی حرارتی را محدود کرده است.

بمنظور اصلاح ساختار، بهینه نمودن و تقویت این پلیمر در برابر حرارتهای بالا آنرا تحت یکسری فرآیند شیمیایی ازجمله عامل دار کردن و شبکه ای نمودن پلیمر قرار می دهند. با مشبک شدن پلی اتیلن، ویژگی های جریانی این پلیمر محدودتر شده و پلیمر در بسیاری از حلالهایی که PE معمولی را حل می کنند حل نمی گردد. لوله پنج لایه

علاوه بر این پلی اتیلن اصلاح شده و مقاومت حرارتی آن افزایش یافته و از مقاومت خستگی بسیار بیشتری برخوردار می شود. این پلی اتیلن  شبکه ای شده از بلورینگی و حساسیت ترک زایی تنشی متری برخوردار است وتحت این شرایط ویژگیهای الکتریکی آن همچنان پا برجاست و مقاومت دی الکتریک آن نیز بهبود یافته است.

لایه آلومینیوم  (Aluminum layer)

هرچند لوله های پلیمری مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی اتیلن مشبک، دارای مزایایی نسبت به لوله های فلزی می باشند ولی دارای دو ایراد بزرگ زیر نیز می باشند:

الف) ضریب انبساط حرارتی زیاد

بطور کلی ضریب انبساط حرارتی مواد لوله پنج لایه در مقایسه با فلزات بسیار بالا می باشند. بعنوان نمونه ضریب انبساط حرارتی پلی پروپیلن و پلی اتیلن در محدوده 19% - 14% می باشد در صورتی که ضریب انبساط حرارتی فلزات کمتر از 0/02می باشد.

هنگامی که آب گرم داخل لوله های پلیمری جریان یابد طول لوله ها افزایش می یابد و در صورت بسته بودن شبکه لوله کشی ایجاد تنش های حرارتی کرده و طول عمر لوله را کاهش می دهد.

ب) نفوذ اکسیژن

نفوذ اکسیژن به داخل آب بخصوص در سیستم های حرارتی مثل شوفاژ تخریب اجزای فلزی را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از لایه آلومینیوم موجب حل دو مشکل فوق می شود.

 مشخصات آلومینیوم مصرفی در این لوله ها بر اساس استاندارد ASTM به صورت زیر می باشد:

الف) استحکام کششی : حداقل  Mpa 100   یا  Psi14600

ب) درصد افزایش طول در نقطه پارگی : 20%

ج) ضخامت : بین 0/3 – 0/2 میلی متر ( بسته به قطر لوله )

استفاده از آلومینیوم های آلیاژی که دارای استحکام بالا می باشد دارای دو مزیت است:

الف) استحکام بالای لوله

ب) قابلیت جوش بهتر  



:: بازدید از این مطلب : 876
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

مقاومت لوله پلیکا در برابر خوردگی:

لوله پلیکا نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک ها که منجر به خوردگی در فلزات می شوند، مقاوم هستند. این ویژگی در سطح داخلی و خارجی لوله‌ پی وی سی وجود دارد. در نتیجه، استفاده از لوله پلیکا در کاربردهایی که در آن خاک مهاجم وجود دارد، بسیار به صرفه است.

مقاومت شیمیایی بالا:

لوله پلیکا در برابر بسیاری از الکل ها، روغن ها و مواد نفتی غیرآروماتیک مقاوم است. لوله پی وی سی - لوله پلیکااین ماده همچنین در برابر اکثر خورنده ها نظیر اسیدهای غیرآلی، بازها و نمک ها مقاوم است. برای کارهای معمول آبرسانی، لوله پلیکا کاملاً در برابر مواد شیمیایی موجود در خاک و آب مقاوم هستند. مسئله ی مقاومت شیمیایی تنها هنگامی مطرح می شود که محیط های غیرعادی وجود داشته باشد و یا از لوله برای انتقال مواد شیمیایی استفاده شود.

مدول الاستیسیته ی بالا و انعطاف پذیری:

مقاومت لوله پلیکا در برابر شکست یکی از مزایای عملکردی مهم آنها محسوب می شود. لوله پلیکا تحت بار قادرند بدون شکستگی تغییر شکل بدهند. مدول الاستیسیته U-PVC یکی از مزایای مهم آن برای کاربردهای فنی محسوب می شود، به خصوص در شرایطی که حرکت یا لرزش خاک محتمل باشد (زمین لرزه و ...). بالا بودن این کمیت باعث می شود تا پدیده دوپهنی در این لوله ها به حداقل برسد. همچنین با توجه به این که ضخامت لوله های فاضلابی بر اساس مقدار مدول الاستیسیته ی رزین مصرفی در ساخت لوله تعیین می گردد، بالا بودن مدول U-PVC باعث کاهش ضخامت لوله و افزایش سطح مقطع عبور جریان می شود.

استحکام کششی بلند مدت:

لوله پلیکا به گونه ای فرمول بندی می شوند تا استحکام کششی بلند مدت بالایی داشته باشند. حداقل استحکام مورد نیاز (MRS) (که در طراحی لوله های تحت فشار به کار می رود)، برای لوله پلیکا در حدود دو برابر بیشتر از مقادیر متناظر دیگر لوله های پلاستیکی نظیر پلی اتیلن است. به همین دلیل هم ضخامت لوله پلیکا نسبت به سایر لوله های پلاستیکی کمتر بوده و در نهایت وزنلوله پی وی سی - لوله پلیکا کمتری نیز دارد، که این مسئله مزیت مهمی محسوب می شود.

نسبت استحکام به وزن بالا، وزن سبک:

استحکام بالای U-PVC باعث حداقل شدن ضخامت و سبکی این لوله ها می گردد. لوله پلیکا مزیت سبکی چشمگیری دارند که جنبه ایمنی مهمی محسوب می شود. امکان حمل و نقل آسان، آسیب های کاری را حداقل نموده و نصب و حمل و نقل ارزان تر را تسهیل می کند. یک فرد می تواند به راحتی دو لوله ی ۶ متری با اندازه ۱۱۰ را حمل کند، ولی تنها قادر است کمتر از ۱/۵ متر لوله ۱۱۰ آهنی را با همان نیرو حمل کند.

اتصالات آب بند:

یک مزیت مهم برای هر لوله آب بندی اتصالات آن است. لوله پلیکا با عمق دخول بالا و سیستم های اتصال اورینگی (Push-fit) توانسته است از طریق همین مزیت بسیاری از محصولات سنتی را کنار بزند.

مقاومت در برابر سایش/خراش:

لوله پلیکا مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خراش از خود نشان می دهند. ثابت شده است که لوله های پی وی سی دوام بسیار بالاتری نسبت به لوله های فلزی، سیمانی و سفالی در برابر انتقال مواد دوغابی دارند.

استحکام ضربه:

تحت شرایط نرمال، لوله پلیکا مقاومت نسبتاً بالایی در برابر آسیب های ناشی از ضربه در مقایسه با لوله های سفالی، سیمانی و بیشتر مواد رایج در ساخت لوله دارند. با وجود کاهش مقاومت ضربه لوله پلیکا در دماهای بسیار پایین، استحکام ضربه ی آن همچنان بالاتر از حد نیاز است.

مقدار زبری پایین:

زبری لوله عامل بسیار مهم و مؤثری در ایجاد افت فشار و کاهش دبی می باشد. لوله پلیکا به دلیل داشتن سطوح داخلی بسیار صیقلی (ضریب زبری و اصطکاک پایین)، مقاومت بسیار پایینی در برابر جریان سیال از خود نشان می دهند. علاوه بر این، در بسیاری از لوله ها باکتری ها در قسمت های زبر و دارای پستی و بلندی لوله تجمع می کنند (تشکیل biofilm) و به مرور راه جریان آب را می بندند، که این امر باعث افت فشار جریان شده و بر سلامت آب آشامیدنی نیز تأثیر منفی می گذارند. زبری هیدرولیکی پایین لوله پلیکا ,با ممانعت از تشکیل بیوفیلم، علاوه بر کاهش افت فشار، مانع ته نشینی لجن در شبکه های فاضلابی شده و در شبلوله پلیکا - لوله PVCکه های توزیع آب آشامیدنی نیز باعث کاهش احتمال آلودگی می شود. بنابراین هزینه های نگهداری این لوله ها پایین بوده و طراحی اولیه ی خط لوله نیز بهینه تر صورت می گیرد.

کیفیت آب:

استفاده از فرمولاسیون مناسب جهت تولید لوله پلیکا موجب می شود تا مطابق استانداردهای NSF 61-62 بتوان از این لوله ها جهت انتقال آب آشامیدنی استفاده نمود و اطمینان حاصل کرد که مقادیر سرب، قلع و سایر عناصر سمی نظیر جیوه، کرم، کادمیم و باریم زیر حدود مجاز استاندارد می باشند.

مقاومت در برابر شعله:

لوله پلیکا به سختی آتش می گیرد و در غیاب منبع خارجی شعله به سوختن ادامه نمی دهد. دمای شعله ور شدن خود به خودی آن ۴۵۴ درجه سانتیگراد است، که بسیار بالاتر از اکثر مواد ساختمانی است. در اثر سوختن PVC، گاز HCl آزاد می شود که این گاز از دسترسی اکسیژن به منطقه ی مشتعل شده جلوگیری می کند. به همین دلیل است که PVC را ماده ای خودخاموش شونده می نامند.

 قیمت مناسب:

علاوه بر مزایای ممتاز ذکر شده برای لوله پلیکا قیمت این لوله ها بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر لوله های پلیمری، فلزی، چدنی و ... می باشند. به طوری که امروزه لوله پلیکا در دنیا یکی از گزینه های اصلی در شبکه های آب و فاضلاب می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

لوله پلی اتیلن و صنعت تولید انواع لوله پلی اتیلن و دیگر محصولات آن در پنجاه سال گذشته پیشرفت‌هایی در راستای بالاتر بردن کیفیت داشته است که خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای انواع دیگر لوله‌ها اعم از و upvc  ، کشاورزی ، سبز ، سوپر پایپ و ... مطرح نموده است.

امروزه سيستم هاي لوله کشی پلی اتیلن (HDPE) در حوزه وسیعی از خطوط لوله شهری، صنعتی، دریایی، حفاری، دفن زباله و کشاورزی به کار گرفته می شود . کاربرد مطلوب لوله‌های پلی اتیلن در موقعیت هایی چون سطح زمین ، حالت مدفون ، شناور و سطوح زیر دریا آزمایش شده  و به اثبات رسیده است.

مصرف اتصالات پلی اتیلن با گذشت زمان رشد چشمگيری داشته و این رشد چشمگير به دلیل استفاده از تكنولوژي هاي جديد در ساخت مواد اوليه با کیفیت بهتر، فرآيند ساخت و روش هاي اتصال و نصب اين لوله ها تداوم يافته است. روش آزمون ASTM F1417 استاندارد برای پذیرش نصب و راه اندازی پلاستیک جاذبه های فاضلاب خطوط با استفاده از هوا کم فشار

بررسی اجمالی لوله کشی سیستم  PE :

از زمان کشف آن در سال 1933، پلی اتیلن (PE) برای تبدیل شدن به یکی از پر استفاده ترین و شناخته شده مواد گرمانرم در جهان رشد کرده است. رزین های PE مدرن امروز بسیار سخت برای برنامه های کاربردی مانند گاز امتیاز فشار، آب بازیافتی، سیستم آب بهداشتی و آشامیدنی، سیستم های انرژی پایدار، غشاء محل های دفن زباله، مخازن سوخت خودرو و دیگر برنامه های کاربردی در نظر گرفته می شوند .

لوله پلی اتیلن قابلیت انتقال آب آشامیدنی ، فاضلاب، موادشیمیایی،دوغاب و پسماندهای خطرناک و گازهای فشرده را دارد. استفاده از لوله های پلی اتیلن در صنایع نفت و گاز سابقه ای طولانی دارد و در مقایسه با سایر لوله ها کمترین میزان تعمیر و نگهداری را برای توزیع گاز شهری دارد. امروزه استفاده از لوله های پلی اتیلن در شبکه های آبرسانی رو به رشد بوده و مديران پروژه های اجرائي در اکثر مواقع لوله‌های پلی اتیلن را جایگزین انواع دیگر لوله‌ها نموده‌اند .

استحکام و دوام و روش نصب آسان لوله پلی اتیلن و اتصالات پلي اتيلن و قیمت لوله پلی اتیلن در اين تصميم گيري مدیران اجرایی بسيار موثر بوده است. از این رو به دلیل ویژگی های لوله پلی اتیلن در اکثر پروژه های فعلی تلاش بر این است که از این محصول استفاده شده تا بازدهی پروژه به حداکثر رسیده تا رضایتی دو طرفه نیز کسب شود.

لوله پلی اتیلن آبرسانی :

علاوه بر این بازرگانی صنعت غرب در تلاش است تا با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و برترین ماشین آلات همگام با استانداردهای بین المللی، با کیفیت ترین لوله های پلی اتیلنی را تولید نماید.

مزایا و ویژگی‌های لوله پلی اتیلن:

مقاوم در برابر حلال های آلی

مقاوم در برابر اشعة فرابنفش آفتاب

مقاوم در برابر سرما و گرمای شدید

سهولت در نصب و اجرای سریع و حمل و نقل آسان

امکان استفاده از انواع اتصالات

عدم نیاز به پوشش و حفاظت کاتدی

ویژگی های کاربردی لوله های پلی اتیلن  PE :

پوشش کابل های مخابراتی / پوشش های فیبر نوری

پوشش کابل های برق

پوشش های فلزی لوله

کانال های تهویه

سیستم های آبیاری قطره ای و سیستم آبیاری بارانی

سیستم های آبیاری قابل انتقال

آبرسانی شبکه های شهری و روستایی

آبرسانی شبکه های فاضلاب روستایی

آبرسانی شبکه های زهکشی

سیستم های مایع و فاضلاب صنعتی

نزدیک شدن به رویکرد نوآورانه،ارائه راه حل لوله های راه راه شده توسط پلی اتیلن بازار باعث کمک به حل مشکلات ناشی کم آبی از طریق لوله ها را حل کرده است که به سرعت در حال افزایش یافتن است و عواقب ناشی از گرم شدن کره زمین است.

در طول دهه گذشته، پلی اتیلن بازار تجربه فراوانی در توسعه و تولید سیستم های لوله هوشمند PE به دست آورده است

ویژگی های کاربردی لوله پلی اتیلن های تک جداره :

امروزه در موارد مختلف و مصارف متغیر ، از لوله ها و اتصالات پلی اتیلن به عنوان بهترین گزینه برای کار استفاده می کنند.

از ویژگی های کلیدی لوله پلی اتیلن می توان موارد زیر را عنوان کرد :

راحتی کار در جوش و نصب ، دارای اتصالات متنوع با قیمت مناسب

مقاومت فوق العاده بالا در مقابل انواع مواد شیمیایی و اشعه آفتاب

مقاوم در برابر میکرو ارگانیسم ها

مقاومت بالا در برابر ضربه و سنگینی (عبور ماشین آلات سنگین)

مقاومت بالا در برابر گرفتگی و رسوب



:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 872
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد